راوین حساب پارس

دوره آموزش تهیه و تحلیل صورت های مالی

تهیه و تحلیل صورت های مالی: صورت های مالی که توسط شرکت‌ها ارائه می‌شود، حاکی از وقوع هزاران مبادله و رویداد یا گزارش ریالی است. سوابق و جزئیات این مبادلات و رویدادها در دفاتر روزنامه، کل و معین به تفصیل ثبت شده و سپس طبقه‌بندی و تلخیص می‌شوند. این مبادلات و رویدادها در قالب، صورت‌های مالی تهیه و ارائه می‌شود. در حال حاضر برای تحقق اهداف گزارشگری مالی، صورت‌های مالی اساسی تهیه می‌شود.

آنچه در این دوره فرا خواهید گرفت:

  • نحوه تهیه صورت مالی جامع
  • نحوه تهیه صورت سود و زیان جامع
  • نحوه تهیه صورت‌های مالی و انطباق آن با استانداردهای حسابداری ایران
  • صدور اسناد تعدیلی و طبقه بندی حساب‌ها
  • تهیه و تحلیل صورت های مالی
  • تهیه ترازنامه، سود و زیان، گردش وجوه نقد و یادداشت‌های توضیحی
  • آشنایی با سایت کدال
تهیه و تحلیل صورت های مالی شرکت ها جهت گزارش دهی

هدف

یکی از مهم‌ترین اهدافی که در تنظیم صورت‌های مالی ارائه‌ی اطلاعاتی است. که درباره‌ی وضعیت و عملکرد مالی شرکت و منعطف بودن واحد تجاری در یک قالب و طبقه‌بندی‌ و تدوین می‌شود. به همین دلیل، این اسناد و گزارش‌ ها می‌ بایست به صورتی تدوین شوند. که برای بازبینی و بررسی نهایی شفاف و کاربردی باشند. مدیران شرکت‌‌‌ها از اطلاعات به‌ دست‌ آمده. برای اهداف کنترلی و برنامه‌‌‌ریزی واحد تجاری استفاده کنند. از سوی دیگر اعتبار دهندگان نیز با بهره‌‌‌گیری از صورت‌‌‌های مالی می‌‌‌توانند. نسبت به اتخاذ تصمیمات صحیح در راستای اعطای تسهیلات اقدام کنند. هدف دیگر تهیه صورت‌‌‌های مالی، تحقق شفافیت در اطلاعات و همچنین ارائه‌ی آن‌‌‌ها به تحلیلگران و سرمایه‌‌‌گذارانِ بازار سرمایه است.

چهار نوع اساسی دارند:

ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت جریان وجوه نقد و صورت سود و زیان جامع. هدف از تدوین صورت‌های مالی ارائه‌ی شفاف وضعیت مالی و اقتصادی شرکت به‌منظور ارزیابی جریان‌های مالی و سرمایه‌گذاری در آن‌هاست، تا اخذ تصمیمات بهتر در خصوص استراتژی‌های مالی آن واحد تجاری میسر گ

                                                                                                                        تماس با ما

آدرس:                تهران، پونک، خیابان اشرفی اصفهانی، خیابان مخبری، بالاتر از میدان عدل(غفاری)، کوچه گلستان دوم، پلاک۸، واحد۱ (دفتر مرکزی) 

شماره تماس:     ۹۱۳۰۸۲۱۲ ۰۲۱     ۹۵۵۸ ۱۷۷ ۰۹۱۲

ایمیل:                    accravin@gmail.com